Nama
Hughes, Howard Jantina: M
lahir pada 24 September 1905 pada 22:12 (= 10:12 PM)
Tempat Houston, Texas, 29n46, 95w22
Zon masa CST h6w (adalah masa standard)
Sumber data
Tarikh dipersoalkan
Penarafan Rodden XX
Pemungut: Steinbrecher
Data astrologi s_su.18.gif s_libcol.18.gif01 ° 25 ' s_leocol.18.gif s_gemcol.18.gif10 42 Asc. Howard Hughes: carta Disember alternatif - carta kelahiran (Placidus)16 ° 00 '
tambah Howard Hughes ke 'astro saya'





s_su.18.gif Howard Hughes: carta Disember alternatif
carta kelahiran (Placidus)
gaya Inggeris carta kelahiran (Rumah sama)
carta kelahiran dengan rumah Seluruh Tanda
Waktu kelahiran alternatif
carta Disember alternatif
Tarikh 24 Disember 1905 pada 22:12 (= 10:12 PM)
Tempat Houston, TX (AS), 29n46, 95w22
Zon masa CST h6w (adalah masa standard)
Data astrologi s_capcol.18.gif s_sagcol.18.gif02 ° 43 ' s_vircol.18.gif 19 ° 13 Asc. 04 ° 29 '
tambah masa kelahiran Alternatif Howard Hughes ke 'astro saya'


Howard Hughes

Biografi

Perindustrian Amerika, penerbit filem dan penerbang yang, pada usia 19 tahun, mewarisi $ 650,000, minat ayahnya dalam Hughes Tool Co. dan hak paten. Estet Howard bernilai $ 2.5 bilion pada saat kematiannya. Dia mencatat tiga rekod kelajuan udara dunia pada tahun 1930-an dan dua kali memenangi International Harmon Trophy yang diberikan setiap tahun kepada penerbang dunia yang cemerlang. Selama bertahun-tahun, dia menguasai TWA dan Hughes Tool Corporation dan dia banyak melabur di tanah dan harta tanah Las Vegas. Pada tahun-tahun terakhirnya, dia menjadi semakin tenang.

Dilahirkan di hospital Baptist di Houston, TX, kelahirannya paling sukar yang pernah disaksikan oleh doktor. Hughes adalah satu-satunya anak dari seorang pelopor yang suka membantu membuat sedikit yang digunakan untuk mengebor 75% telaga minyak dunia dan debutante Dallas yang memuja anaknya dan bersikap memikat dirinya. Dia mempunyai hubungan emosional dengan ibunya ketika dia memeriksa tubuh telanjang anaknya untuk mengetahui suhu, pergerakan usus dan tanda-tanda penyakit kerana dia takut dia akan mengambil kuman dan menjadi sakit. Dia berkeras untuk memandikannya sejak bayi hingga dia berusia awal.

Berpikir secara mekanikal sejak dia masih kecil, dia membeli, membongkar dan membina semula sebuah kereta ketika dia berusia 11. Rasa ketepatannya merangkumi dietnya. Dia meminta selada untuk dipotong pada bias, potongan tomatnya setebal seperempat inci dan sandwic berada dalam segitiga tepat. Selama beberapa dekad, pesanan makan malamnya sama: stik, kentang panggang dan 12 kacang hijau. Kacang kacang 'besar' dihantar kembali ke tukang masak.

Rasa Hughes pada wanita lebih eklektik. Dia berhenti sekolah, berkahwin dengan debut Texas pada tahun 1925 dan berpindah ke Hollywood untuk menjadi produser. Perkahwinannya berakhir pada tahun 1929 dan selepas itu dia menjadi salah satu wanita paling hebat dalam sejarah Hollywood. Tinggi, kurus, gelap, tampan dan cemerlang, dia adalah hartawan glamor yang kelihatan gagah dengan jaket penerbangan dan debonair dengan tuksedo. Sangat seksi dan hebat, dia tidak mampu untuk tetap setia. Apabila dia mahukan sesuatu dia boleh menjadi kuat. Dia mempunyai hubungan obsesif dengan Ava Gardner, Rita Hayworth, Kathryn Grayson, Terry Moore, yang mendakwa Hughes telah menikahinya secara diam-diam, dan Jean Peters. Dia selalu menuduh mereka semua sebagai kafir. Dia menjalin hubungan intim dengan Carole Lombard, Fay Wray, Joan Crawford, Bette Davis, Brenda Frazier, Jean Harlow, Ginger Rogers, Gloria Vanderbilt, Lana Turner, Gene Tierney, Barbara Hutton, dan Susan Hayward, antara lain. Dia pernah berkongsi rumah dengan Katherine Hepburn. Laporan baru-baru ini bahawa dia biseksual berdasarkan gosip tangan ketiga dan keempat, menjadikan kewibawaan mereka menjadi tersangka. Kanak-kanak tidak berada dalam agendanya; dia tegas kerana tidak mahu menjadi ayah.

Tinggal di Beverly Hills Hotel, Hughes memulakan latihan untuk menutup tingkapnya dan menukar linen tempat tidurnya sendiri. Walaupun dia menjadi kawan baik dengan Cary Grant dan John Wayne, Hughes tidak dapat mengekalkan hubungan yang bermakna di luar seseorang yang langsung dapat digunakannya. Dia mempunyai bakat untuk memanipulasi maklumat untuk melayani kepentingannya sendiri.

Seorang penglihatan yang autentik dalam penerbangan, hubungan cintanya dengan penerbangan bermula lebih awal. Dia memulakan Hughes Aircraft pada tahun 1932 dan pada tahun 1950-an ia merupakan pembekal terbesar sistem senjata elektrik kepada Tentera Udara dan Tentera Laut AS. Dia mencatat sejumlah rekod penerbangan termasuk rekod kelajuan terbang dunia 352 MPH pada tahun 1935, rekod lintas benua pada tahun 1937 dan rekod di seluruh dunia tiga hari, 19 jam dan 17 minit pada tahun 1938. Dia menerima perarakan pita detik di New York untuk rekod dunianya. Prestasi ini juga menjadikannya Trofi Harmon pada tahun 1936 dan 1938. Hughes yang menyukai kepantasan membahayakan nyawanya lebih dari sekali. Selama beberapa tahun bermula pada tahun 1928 dia terselamat dari 14 kecelakaan kereta dan pesawat, salah satu yang paling teruk berlaku pada 7/07/1946. The Los Angeles Times melaporkan bahawa Hughes berada dalam keadaan kritikal dengan 50-50 peluang untuk bertahan hidup kerana terhempasnya pesawat uji coba yang memusnahkan empat rumah di Beverly Hills. Sebaik sahaja dia memukul pejalan kaki dalam kemalangan; dia tidak didakwa.

Pada tahun 1939 dia mula mengendalikan Trans World Airlines dan dikatakan bahawa dia menjalankannya 'seperti hobi.' Penguasaannya terhadap TWA berlangsung hingga proses pengadilan yang panjang pada tahun 1960, walaupun dia merupakan pemegang saham utama, dia harus melepaskan kawalan dan menjual stoknya ketika dia kehilangan tuntutan hukum. Pada tahun 1947, dia muncul di hadapan Senat ketika mereka menghadapnya atas tuduhan penyelewengan kewangan yang melibatkan dua pesawat yang dihasilkannya untuk pemerintah, pesawat pengintip XF11 dan pengangkutan amfibi kayu, Hercules, yang dikenal sebagai Spruce Goose. Pesawat yang benar-benar unik, yang terakhir kini berada di muzium di Long Beach, CA. Hughes menjadi semakin paranoid dan lebih bertekad untuk mengawal setiap aspek dunianya. Dia mula mengembangkan CIA sendiri. Dia mengupah kakitangan lelaki Mormon, yang pada satu ketika berjumlah 288 pengawal detektif dan 50 pemandu. Ini termasuk pakar penyadap yang terus memerhatikan setiap tindakan dan percakapan semua wanita yang dilihat Hughes. Pada bulan Mei 1954, dia mengupah bekas ejen FBI, Robert A. Maheu. Hubungan mereka berlangsung lebih dari 15 tahun, sepuluh yang pertama di mana Maheu tidak pernah melihat Hughes, mereka hanya bercakap melalui telefon atau komunikasi bertulis. Ciptaan ayahnya, sedikit sebanyak, menghasilkan sekitar $ 1 juta sebulan, bahkan dalam tahap kemurungan, jadi kejayaan atau kegagalan perniagaan tidak berkaitan dengan keuntungan kewangan.

Pada saat Hughes membeli RKO Pictures pada tahun 1948, dia telah membuat 13 filem termasuk 'Scarface,' gangster classic dan 'Outlaw,' salah satu filem paling kontroversial sepanjang masa. Ingin meningkatkan celah penemuan barunya, Jane Russell, dia mencipta bra yang sama sekali baru untuknya.

Pada tahun 1952 Hughes mengejar Terry Moore yang bertunangan dengan Glenn Davis, seorang pemain bola sepak. Ketika Hughes mengirim cincin yang diberikan Davis kepada Moore kepadanya, Moore menyerangnya, mematahkan tulang rusuknya dan menghancurkan sebahagian dagunya. Hughes berlindung di Las Vegas setelah dirawat di San Francisco kerana dia tidak mahu mana-mana surat khabar mendapat ceritanya. Dia berpindah ke Hotel El Rancho, Hotel Flamingo dan kemudian ke penthouse Desert Inn Hotel dan kemudian sebuah pondok lima bilik di sana. Institut Perubatan Howard Hughes, sebuah amanah yang dikecualikan cukai, ditubuhkan pada tahun 1953 dan tidak lama kemudian FBI dan IRS memulakan siasatan mengenai pendanaannya. Pada tahun-tahun kemudian Hughes memberikan Institut kepemilikan tunggal Hughes Aircraft. Mereka menjual syarikat itu kepada General Motors pada tahun 1985 dengan harga $ 5 bilion. Pada tahun 1954 masalah kewangan berkembang dengan TWA dan pekerja Hughes Aircraft mengancam pemberontakan.

Pada awal tahun 1955 Hughes memulakan hubungan obsesif dengan Yvonne Shubert yang berusia 15. Pada mulanya mereka menonton filem bersama dan berbual berjam-jam melalui telefon, kemudian hubungan itu menjadi fizikal. Ketika Yvonne berusia 17 tahun, dia hamil oleh Hughes dan dia membuat pengguguran haram. Tidak ada orang lain yang boleh menjadi ayah kerana Hughes mengawasinya sepanjang masa.

Hughes adalah seorang yang ingin mengawal sejarah; usahanya untuk mempengaruhi politik dan filantropi besar didokumentasikan. Dia membenci Komunisme dan pada tahun 1970 memberikan perlindungan CIA kerana dia mendakwa Glomar Explorer adalah kapalnya kerana secara rahsia ia mencari kapal selam Soviet yang tenggelam. Syarikat payungnya, Summa Corp., memiliki empat hotel, enam kasino dan harta berharga di Las Vegas, Reno, NV, California dan di tempat lain. Hughes memberikan $ 900,000 kepada pelbagai politisi Nevada dan membudayakan Gabenor Paul Laxalt yang kemudiannya menjadi Senator AS dua kali dan rakan Ronald Reagan. Dia ingin menghentikan ujian nuklear di Nevada dan berusaha melakukannya dengan cara politik. Pada pertengahan 1960-an Hughes mengupah Lawrence O'Brien, pembantu mendiang Robert Kennedy, sebagai pelobi. Dia menyangka Rumah Putih Johnson itu bengkok dan dia memerintahkan rasuah $ 1 juta untuk LBJ. Tidak ada pembantunya yang dapat menjumpai seorang lelaki beg dan rasuah tidak pernah diberikan. Hughes memberikan $ 100,000 kepada kempen Richard Nixon melalui Bebe Rebozo. Nixon takut kepada Hughes dan ada yang berpendapat alasan penembusan Watergate adalah mencari hubungan antara Jawatankuasa Nasional Demokrat, Larry O'Brien dan Hughes.

Pada 1/06/1957 Hughes berhadapan dengan Kathryn Grayson dan memintanya untuk menikahinya 'sekarang' kerana dia telah mendengar bahawa hanya pasangan yang boleh melakukan pasangan lain. Dia merasakan Noah Dietrich, seorang pekerja lama, dan Dr. Verne Mason, doktornya, berusaha mengurungnya agar dapat menguasai dana Hughes Medical bernilai lebih dari $ 500 juta. Dia menolak dan memberitahunya bahawa dia tidak pernah mahu berjumpa dengannya lagi. Perkahwinan keduanya adalah dengan Jean Peters pada pagi 1/12/1957 di Tonopah, NV. Selepas upacara itu, mereka menaiki pesawat peribadinya dan segera terbang kembali ke Los Angeles. Hughes melanggar peraturannya sendiri dan bersalaman dengan rakan-rakan yang menemani mereka dalam perjalanan rahsia.

Semakin tertutup, Hughes selalu memiliki kebiasaan untuk muncul dan menghilang, serta melakukan perjalanan penyamaran. Reputasinya sebagai pendiam dan tidak dapat diakses secara sosial disebabkan oleh gangguan pendengaran di satu telinga dan sebahagiannya di telinga yang lain. Setelah terkenal sebagai pakaian rias yang elegan, dia kemudian membakar pakaian Brooks Brothers dan hanya memakai seluar khaki dan baju kerja dari Sears.

Pada tahun 1960 Hughes memulakan fasa tertutupnya. Pada mulanya dia tinggal di banglo di Beverly Hills Hotel, tinggal di biliknya dengan pakaian yang sama sehingga mereka begitu kotor dan compang-camping sehingga dia hanya mengeluarkannya dan tetap telanjang. Satu-satunya perkara di biliknya yang tetap bersih adalah telefonnya, talian hayatnya ke dunia luar. Pada hari yang baik dia akan menghabiskan satu jam membersihkannya, pada hari yang buruk, empat jam. Selepas tiga bulan, Peters menjadi risau kerana Hughes telah memberitahunya bahawa dia berada di sebuah kemudahan perubatan. Dia dengan sia-sia mencari dia memanggil hospital dan menyoal orang di ibu pejabatnya. Setelah menuliskannya pesan yang samar-samar mengenai penyakit yang tidak didiagnosis, Hughes memasuki studio tayangan Nossek di Hollywood, tempat yang dia gunakan untuk pertemuan dan juga tinjauan filem, dan tidak muncul kembali selama lima bulan. Selama ini satu-satunya makanan yang dimakan dan diminumnya ialah Bar Hershey, pecan dan susu. Dia enggan meninggalkan bilik dan membuang air kecil di dinding. Akhirnya dia dapat meninggalkan bilik dengan membungkus 25 tisu di sekitar pemegang pintu. Setelah ini coraknya diatur, di mana pun dia tinggal, tingkapnya ditutup, dia tidak memakai pakaian, filem, televisyen dan telefon adalah satu-satunya penyusupnya. Peters menceraikannya pada tahun 1971, 14 tahun selepas perkahwinan mereka.

Dia hidup sehingga tahun 1976 mengumpulkan kekayaan lain. Dia menjadi pemilik hotel dan kasino terbesar di Las Vegas yang dikelilingi oleh krew Mormonnya. Walaupun dia bernilai dan dianggarkan $ 2.5 bilion pada saat kematiannya dan perbelanjaan hidupnya adalah $ 5000 sehari, dia tidak memiliki pakaian, hanya beberapa pasang celana pendek, baju tidur dan jubah mandi. Keluarganya terpaksa membeli sut biru untuk pengebumiannya.

Pada 12/07/1971 Clifford Irving memberitahu media bahawa dia telah bertemu dengan Hughes dan telah menulis biografi dengan izinnya tidak pernah menyangka Hughes akan muncul di khalayak ramai setelah bertahun-tahun. Pada 1/10/1972 dalam wawancara telefon dengan stesen radio, Hughes mengecam buku itu sebagai tipuan. Akhirnya Irving dan isterinya menjalani hukuman penjara. Hughes telah banyak menulis biografi tentangnya, tetapi yang terbaru, 'Howard Hughes: The Untold Story' oleh Peter Harry Brown dan Pat H. Broeske yang diterbitkan pada tahun 1996 adalah yang paling teliti. Penulis menggunakan 400,000 halaman dokumen termasuk berkas tersembunyi lama yang telah dikeluarkan oleh pemerintah dan lebih dari 2.000 fail FBI yang menceritakan kehidupan cintanya yang glamor tetapi pelik.

Pada tahun 1974 Robert Maheu menyaman Hughes kerana menuduh mereka. Maheu memenangi anugerah fitnah $ 2,823,333.

Dia menghabiskan seluruh hidupnya melawan gangguan obsesif-kompulsif yang akhirnya berkembang menjadi psikosis dewasa. Bermula pada tahun 1928 Hughes mengalami 14 kecederaan kepala yang berbeza kerana kemalangan dan doktor sekarang berpendapat dia mengalami paresis, radang meninges, yang mempengaruhi penilaiannya dan menyebabkan kerusakan koordinasi. Pada tahun 1930-an dia dijangkiti sifilis. Tanpa penisilin untuk menyembuhkan keadaan, doktor menyuntikkannya dengan merkuri dan arsenik, tetapi ini tidak membantu. Beberapa tahun kemudian ini berubah menjadi neurosyphillis yang menyerang otaknya, saraf tunjang dan sistem sarafnya dan pada tahun 1947 dia mulai menderita demensia paralytica, menjadi lebih eksentrik dan kecanduan codeine dan Valium. Dia berjaga sepanjang malam dan tidur di siang hari, menggunakan tirai gelap atau cat hitam di tingkap dan kunci tiga di pintu. Kerana kemalangan pesawat 1946, dia menderita migrain yang membutakan dan kebingungan. Dia mengalami kerengsaan, kesukaran untuk berkonsentrasi, pertimbangan yang cacat, kemerosotan ingatan, khayalan kemegahan dan hakisan kebersihan dan kebiasaan dandanan. Setelah dipukul oleh Glenn Davis pada tahun 1952 sifilisnya berulang dan dia diberi sejumlah besar penisilin dan ubat-ubatan lain, tetapi Hughes mengalami penentangan terhadap mereka. Dia mengalami gangguan obsesif-kompulsif pada tahun 1957 dan menjadi psikotik.

Menguatkan pantang larangnya yang lama untuk tidak menyentuh siapa pun kerana fobia yang melampau mengenai kuman, dia mula mewujudkan 'zon selamat' dengan jarak empat kaki, yang tidak dapat dimasuki oleh siapa pun. Dia juga takut akan pencemaran, radiasi, kulit hitam dan dunia luar. Dengan enggan bercakap atau bercakap, dia menulis semua arahan kepada pekerja. Dia mula kehilangan kemampuan untuk mengatur pemikirannya pada musim bunga 1958.

Hughes tinggal di sebuah hotel di Nikaragua semasa gempa bumi pada bulan Disember 1972. Ia begitu menakutkannya sehingga dia meminta pesawat pribadinya dan berangkat ke London. Pada musim panas tahun 1973 dia tergelincir dan patah tulang paha. Pin logam diletakkan di kakinya dan dia meninggalkan hospital sebelum waktunya, kembali ke hotelnya. Dia tidak pernah berjalan lagi. Dia menghabiskan dua tahun berikutnya di Freeport, Bahama di bilik hotel tingkat atas. Tujuh minggu sebelum kematiannya, dia dipindahkan ke Acapulco Princess Hotel, Acapulco, Mexico. Dia menderita kekurangan buah pinggang dan sembelit selama bertahun-tahun. Dia berhenti makan dan minum dan mengalami keracunan uremik. Hughes hanya memotong rambut dan kuku dua kali dalam sepuluh tahun.

Sebelum kematiannya, dia sampai ke titik membungkus semuanya dengan lapisan Kleenex dan menggunakan kotak kosong sebagai sandal. Pakaiannya menjadi semakin tidak menentu dan kadang-kadang dia enggan memakai pakaian, memotong rambut atau memotong kuku. Dia menyimpan air kencingnya di dalam balang, dan pernah tinggal di satu bilik selama lebih dari dua tahun. Di antara pekerjanya, dia mempunyai satu-satunya pekerjaan yang hanya menangkap lalat; dia tidak dapat menukar mereka kerana takut menyebarkan kuman.

Menjelang akhir hayatnya, Hughes menjadi ketagih dengan koktail ubat-ubatan yang merangkumi codeine, Valium dan Librium. Pada titik ini dia telah menyusut dari 6'4 'menjadi 6'1' dan berat rangka 93 paun. Dia seperti kurus dan kotor seperti jalanan yang terbengkalai. Dia menghidap sifilis tersier dan kekurangan zat makanan. Pada 4/04/1976 titisan intravena telah dimulakan, tetapi doktor yang ingin menghormati kerahsiaannya menunggu terlalu lama. Hughes dimasukkan ke dalam jet peribadinya dan meninggal dunia di atas Brownsville, TX pada 4/05/1976 jam 1:27, dalam perjalanan ke Houston. Dia dikebumikan di sebelah ibu bapanya di Tanah Perkuburan Glenwood di Houston. Summa Corpnya memberikan penyebab kematiannya kerana strok, tetapi bedah siasat menunjukkan kegagalan buah pinggang. Selepas kematiannya dan mungkin bertentangan dengan keinginannya, sebahagian besar kekayaannya diserahkan kepada Institut Perubatan Howard Hughes. Mereka kini menjadi penaja swasta penyelidikan bioperubatan terbesar dan organisasi dermawan yang memberikan geran tahunan kepada kemudahan pendidikan dan individu.

Pada akhir 2004 biopik hidupnya dibuat, diarahkan oleh Martin Scorsese dan dibintangi oleh Leonardo DiCaprio.

Pautan ke biografi Wikipedia

Pautan ke forum perbincangan Astrodienst

Hubungan

  • hubungan bersekutu dengan Francis, Robert (lahir 26 Februari 1930)
  • hubungan rakan perniagaan / rakan kongsi dengan Azcárraga Vidaurreta, Emilio (lahir 2 Mac 1895)
  • hubungan rakan perniagaan / rakan kongsi dengan Zacarias, Miguel (lahir 19 Mac 1905)
  • hubungan rakan dengan Gardner, Ava (lahir 24 Disember 1922)
  • hubungan kekasih dengan Carver, Lynne (lahir 13 September 1916). Catatan: Mereka bertarikh pada tahun 1930-an
  • hubungan kekasih dengan Cromwell, Richard (1910) (lahir 8 Januari 1910)
  • hubungan kekasih dengan De Havilland, Olivia (lahir 1 Julai 1916). Catatan: Bertarikh 1938
  • hubungan kekasih dengan Miller, Ann (lahir 12 April 1923). Catatan: Bertarikh
  • hubungan kekasih dengan Vanderbilt, Gloria (lahir 20 Februari 1924)
  • hubungan lawan / saingan / musuh dengan Jarrico, Paul (lahir 12 Januari 1915)
  • hubungan suami isteri dengan Moore, Terry (lahir 7 Januari 1929). Nota: Pahit
  • hubungan suami isteri dengan Peters, Jean (lahir 15 Oktober 1926). Nota: Pahit
  • peranan dimainkan oleh / oleh Beatty, Warren (lahir 30 Mac 1937). Catatan: Beatty memainkan Hughes dalam filem 2016 'Rules Don't Apply'
  • peranan dimainkan oleh / oleh DiCaprio, Leonardo (lahir 11 November 1974)

Acara

  • Hubungan: Perkahwinan 1925 (Perkahwinan pertama, debut Texas)
  • Hubungan: Tarikh perceraian 1929 (debut Texas)
  • Kerja: Mulakan Perniagaan 1932 (Pesawat Hughes)
  • Karya: Pencapaian Hebat 1935 (Tetapkan rekod kecepatan udara dunia)
  • Karya: Hadiah 1936 (Trofi Harmon)
  • Karya: Pencapaian Hebat 1937 (rekod Transkontinental)
  • Karya: Pencapaian Hebat 1938 (Rekod di seluruh dunia)
  • Karya: Hadiah 1938 (Trofi Harmon)
  • Kerja: Mulakan Projek Utama 1939 (Mula mengambil alih TWA)
  • Kesihatan: Kemalangan (Tidak membawa maut) 7 Julai 1946 jam 12:00 tengah malam di Beverly Hills, CA (Kemalangan pesawat, cedera parah)
    carta Placidus Equal_H.
  • Jenayah Lain 1947 (Muncul di hadapan Senat atas tuduhan, Washington, D.C.)
  • Kewangan: Beli / Jual Harta 1948 (Membeli gambar RKO)
  • Jenayah: Pemogokan Serangan / Bateri 1952 (Tulang rusuk patah, dagu hancur)
  • Kerja: Mulakan Perniagaan 1953 (Institut Perubatan Howard Hughes)
  • Hubungan: Memulakan hubungan penting 1955 (Yvonne Shubert, gadis berusia 15 tahun)
  • Kesihatan Mental: Episod psikotik 1957 (Sehingga mati)
  • Hubungan Lain 6 Januari 1957 (Ditolak oleh Kathryn Grayson)
    carta Placidus Equal_H.
  • Hubungan: Perkahwinan 12 Januari 1957 pada 12:00 tengah malam di Tonopah, NV (Perkahwinan kedua, Jean Peters)
    carta Placidus Equal_H.
  • Kewangan: Beli / Jual Harta 1960 (Dipaksa untuk mencairkan saham TWA)
  • Kesihatan Mental: Episod psikotik tahun 1960 (Episod tertutup bermula)
  • Pelbagai Lain. 1970 (Disediakan perlindungan CIA)
  • Hubungan: Tarikh perceraian 1971 (Jean Peters)
  • Pelbagai. : Trauma dari Alam Disember 1972 (Sangat takut dengan gempa bumi)
    carta Placidus Equal_H.
  • Kesihatan: Kemalangan (Tidak membawa maut) 1973 (Tergelincir, patah tulang paha)
  • Jenayah: Tuntutan undang-undang 1974 (Tuntutan fitnah yang hilang)
  • Kesihatan: Prosedur perubatan 4 April 1976 (titisan IV bermula)
    carta Placidus Equal_H.
  • Kematian, Sebab tidak ditentukan 5 April 1976 pada 12:00 tengah hari di Brownsville, TX (Umur 70)
    carta Placidus Equal_H.

Nota Sumber

Steinbrecher memetik data dari pamannya, pengarang Rupert Hughes, kepada LeGros, memberikan 24 Disember 1905.

(Dahulu, Church of Light mendapat 10:15 PM dari surat khabar Benjamine. M. Johnson mengutip Elaine Monago untuk 10:34 PM, 'disahkan oleh Norwell.' PC memberikan 11:00 PM, 'secara peribadi kepada ahli nujumnya.' Bob Paige memetik sepupu Hughes, bahawa dia suka meraikan ulang tahunnya pada Hari Krismas tetapi dilahirkan pada Malam Krismas, 'tidak lama sebelum tengah malam.' oleh Hughes.)

(Ruth Dewey menulis bahawa Noon diberikan dalam dua biografi, yang menyatakan bahawa ayahnya akan masuk dan keluar dari rumah dari pejabat untuk memeriksa kelahiran yang akan datang, dan ketika jam sudah pukul 12:00, doktor turun dan memberitahunya dia mempunyai seorang anak lelaki. Dewey diperbaiki hingga 11:52 pagi. AFA, 8/1957, memberikan 10:23 pagi)

Petikan dari buku Richard Hack

Pada bulan September 2001, Barbara May memetik Richard Hack, 'Hughes - The Private Diaries, Memos and Letters,' Millennium Press, Beverly Hills, CA, 2001. Ia telah menerima ulasan yang hangat, dan memberikan tarikh lahir yang berbeza untuk Howard Hughes daripada satu digunakan selama bertahun-tahun. Pada halaman 22, Bab Satu mempunyai huruf miring di atas teks: Howard Robard Hughes, Jr., Lahir: 24 September 1905, Dibaptiskan: 7 Oktober 1906, Ibu bapa: Howard R. dan Allene Hughes, Saksi: Puan W.B. Sharp dan Pendeta RC.C McIlwa dalam Entri di halaman 120 dan 121 dalam catatan pembaptisan Gereja Episcopal Saint John, Keokuk, Iowa, 7 Oktober 1906. Masalahnya adalah satu-satunya sijil kelahiran yang dikeluarkan Hughes, yang dikeluarkan pada tahun 1941, berdasarkan pernyataan bersumpah oleh ibu saudaranya yang kononnya tahu bahawa dia berusia tiga bulan ketika dia bersumpah bahawa tarikh lahir Disember itu betul. Buku ini tidak memberikan waktu, tetapi mengatakan (halaman 25) orang tua berpindah ke pinggir bandar Houston yang disebut Humble, kerana ibu Allene tidak menyukai kawasan yang mereka masuki. 'Ketika dia mengetahui bahawa dia hamil pada musim bunga 1905, dia meyakinkan suaminya untuk pindah ke bandar jiran Humble - kawasan luar bandar berbanding Houston. Dan di pinggir bandar Houston itulah Howard Hughes dilahirkan. '

Petikan serupa dari laman web NNDB

3-feb-2012: ADB mengikuti Richard Hack, karena paling dekat dengan sumber yang didokumentasikan: ia memetik catatan catatan pembaptisan. Salinan itu ditambahkan pada 9 Jul 2015.